Wszystkie wpisy publikowane na tym blogu wyrażają subiektywną opinię autora w dniu publikacji danego tekstu bądź są zbiorem danych dostępnych powszechnie na innych stronach internetowych i w prasie. Autor dokłada przy tym wszelkich starań, aby dane i fakty zawarte we wpisach były aktualne (w dniu zamieszczenia wpisu) i rzetelne.

sobota, 22 stycznia 2022

Configurator Challenge Pt. 1 - Porsche 911 Targa (992)

Porsche zaprezentowało edycję limitowaną modelu 911 Targa. Powód ku temu jest całkiem niezły - 50-lecie działu Porsche Design. Tylko dlaczego ta limitowana wersja jest tak strasznie ciemna i nijaka?

Porsche 911 Targa to jedno z najciekawszych aut sportowych na rynku. Nie tylko szybkie, ale i łączące zalety nadwozia typu coupe i kabrioletu - tego rodzaju konstrukcje nigdy nie były popularne, i w zasadzie trudno mi sobie ot tak przypomnieć jakieś inne auto z nadwoziem typu targa, które jest obecnie oferowane w Europie. No, poza Mazdą MX-5 RF. Być może z tego rodzaju nadwoziem pojawi się Toyota GR Supra, ale pewności nie ma - a przynajmniej nie słyszałem żadnego potwierdzenia, że taka wersja zawita na rynku.

Sami więc widzicie, że już choćby z racji samego nadwozia Porsche 911 Targa jest ciekawe. Problem w tym, że gdybym był pracownikiem Porsche Design, to wspomniany we wstępie model Edition 50Y Porsche Design (taka jest oficjalna nazwa) byłby dla mnie policzkiem w twarz. Tu nie chodzi o to, czy to auto jest ładne czy nie. Ono jest nuuuuudne! Do wyboru są dwa kolory nadwozia: czarny oraz... czarny metallic (polecam Waszej uwadze, że w aucie kosztującym bez dodatków 940 tys. zł, za lakier metaliczny trzeba dopłacić ponad 6 tys. zł, wspaniała sprawa). Wnętrze? Czarne. Felgi? Czarne. I to jeszcze z centralnymi nakrętkami, które pasują do 911 GT3, ale do Targi? Śmiem polemizować. Pałąk? Cza... a nie, czekajcie. Akurat on jest platynowy.

Szczerze mówiąc, nie chce mi się dalej nad tym autem pastwić. Wyżej widzicie jedno jego zdjęcie, jeśli chcecie więcej, to zachęcam do zajrzenia na Autobloga. W każdym razie poprosiłem kilku kolegów - w tym Pawła Grabowskiego, któremu akurat model rocznicowy się podoba (cóż, każdy ma jakieś wady) - o stworzenie w konfiguratorze idealnego Porsche 911 Targa. Idea za tym stojąca jest prosta: każde ze zbudowanych przez nas aut będzie według mnie lepsze od wersji 50Y. Czy mam rację? I kto stworzył najfajniejszą Targę? O tym możecie wyrazić opinię w komentarzu pod tekstem. A my zaczynamy część właściwą, i przy okazji pierwszy wpis z nowej kategorii - Configurator Challenge.

Piotrek - Porsche 911 (992) Targa 4S 

 

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

Po załadowaniu się konfiguratora pierwszym, co mnie zaskoczyło, był fakt, że... mało który kolor nadwozia pasuje mi do Targi. Oczywiście Porsche ma opcję lakierowania samochodów kolorami spoza oficjalnej gamy, ale i tak byśmy ich nie zobaczyli na podglądzie, więc trzeba było skorzystać z tego co jest - i niejako podporządkować temu resztę konfiguracji. W związku z powyższym, mój wybór padł na lakier Agate Grey Metallic, połączony z czerwonym wnętrzem. Nie to, żebym był jakimś ogromnym fanem czerwonych wnętrz, ale jeśli nie są wręcz przesiąknięte tym kolorem i mają miły dla oka odcień - traktuję to jako ciekawą odmianę i dlatego też właśnie taką opcję wybrałem. W takim samym kolorze jest także składany dach.

Porsche 911 Targa

Na zewnątrz dorzuciłem pakiet stylistyczny SportDesign - o ile przód nadwozia zarówno z pakietem jak i bez w miarę mi się podoba (może minimalnie bardziej z nim), to jest jeden główny powód wyboru SportDesign - tył auta. W pakiecie nie tylko są pojedyncze rury wydechowe (bardzo nie pasuje mi do tego auta seryjny w tej wersji poczwórny wydech), ale i lepiej umieszczone miejsce na tablicę rejestracyjną. Do kompletu mamy monochromatyczne tylne oświetlenie Exclusive Design, 20-/21-calowe felgi Carrera S i skrzynię manualną. Bo lubię manuale, poza tym w przypadku wyboru przekładni PDK głupawo wygląda konsola centralna z wystającym z niej małym piptokiem.


Link do pełnej konfiguracji: http://www.porsche-code.com/PNPFYAP1

Paweł - Porsche 911 (992) Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

Moja wymarzona Targa to wersja GTS w najlepszym lakierze, czyli obłędnym Carmine Red. Dach zostawiam w czarnym kolorze, bo najlepiej współgra z malowaniem reszty pojazdu. Nie wiem dlaczego, ale w polskim konfiguratorze nie można pomalować pałąka na satynowo.Koła to wzór 911 S w kolorze Satin Black. Nie wiem jak można wziąć inny kolor niż czarny, ale podobno są ludzie, którym to się podoba na równi z lakierem podkładowym o nazwie Crayon. Dziwne, ale co zrobić? Dorzucamy pakiet Sport Design, żeby samochód nabrał lekkiej agresji.

Porsche 911 Targa

Wnętrze to najlepszy zestaw kolorystyczny, czyli ciemna skóra z tapicerką w kolorze Mojave Beige. Ale nie poprzestaję na zwykłej opcji, tylko zaznaczam Porsche Exclusive Manufacture za 77 tysięcy i w nim wybieram Mojave Beige. Wiąże się to z dodaniem  podgrzewanej kierownicy wersji GT. Zapomniałbym wspomnieć o adaptacyjnych fotelach sportowych, bo Targą należy kruzować w komforcie.

Z istotnych rzeczy — moja Targa ma skrzynię PDK, aktywną stabilizację przechyłu, skrętną tylną oś i układ podnoszenia przedniej osi, bo czasem trzeba pokonać jakiś próg zwalniający. Obowiązkowo biorę gaśnicę, która sądząc po cenie zawiera Porszek.


Link do pełnej konfiguracji: http://www.porsche-code.com/PN4CNZR6

Adam - Porsche 911 (992) Targa 4

 

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

Wybrałem model 911 Targa 4 - już bazowa wersja ma osiągi więcej jak zadowalające, więcej mi nie potrzeba.

Zaczynamy zabawę z konfiguratorem - pierwszym co rzuca się w oczy to lista opcji, jest chyba dłuższa niż „Wojna i pokój”. Jako że jestem minimalistą, skupię się na najważniejszych dodatkach. Zaczynamy od koloru... trudny wybór, ale targa = retro, musi być żółta (Racing Yellow). Tak jak pamiętam ze starych filmów oraz GTA: Vice City.

Porsche 911 Targa

Dach oczywiście w kolorze czarnym, do tego ciemny pałąk. Felgi to 20-/21-calowe obręcze RS Spyder Design, dodatkowo lakierowane na kolor Satin Black. Skrzynia 8-biegowa PDK, jedna z najlepszych dwusprzęgłówek na rynku. We wnętrzu ozdobne elementy ze szczotkowanego aluminium i nagłośnienie sygnowane marką BOSE.

Teraz wystarczy kliknąć „Znajdź dealera” - lepiej się pospieszę, bo jeszcze przez ten kryzys z dostępnością półprzewodników wzrośnie cena czy coś...


Link do pełnej konfiguracji: http://www.porsche-code.com/PNSQG4D5

Mateusz - Porsche 911 (992) Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

Któż nie chciałby mieć możliwość popatrzeć w bezkresne niebo gdy tylko ma na to ochotę, a przy tym korzystać z większej praktyczności niż  w cabrio. Poza tym Targa jest mniej spotykana, można się wyróżnić. Zaczynamy!

Biorę 4 GTS. Jak ma być marzenie, to niech będzie szybkie.

Kolor. Wybrałbym jakiś żywszy, ale paleta barw nie zaskakuje. Idę w klasykę - Dolomite Silver Metallic. Dach koloru czerwonego doda pikanterii. Wizualizacja wygląda genialnie, już się nakręciłem. Felgi srebrne, dziesięcioramienne Carrera S. Są dynamiczne i stylowe.

Porsche 911 Targa

Wnętrze… jest pole do popisu, ale urzekło mnie połączenie Lipstick Red i Slate Grey. Już chcę do niego wsiąść.

Teraz dodatki… logo 911. Serio ktoś mógłby mieć wątpliwości co to za auto? Odpada. Dodajmy za to osłony progów, lusterka z dodatkowym oświetleniem i LED-owy projektor napisu Porsche. Niech będzie trochę beztroski. Praktyczność? Unoszony przód. Do lansu po mieście. A, to nadal beztroska. Skrzynia manualna. Ja decyduję. Jeszcze obowiązkowo dobre audio. I w drogę! Tylko… czy ktoś widział gdzie położyłem portfel? Taki wielkości walizki…



Link do pełnej konfiguracji: http://www.porsche-code.com/PNPJLNS7

Wawrzyniec - Porsche 911 (992) Targa 4 GTS

 

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa

W konfiguratorze Porsche z różnych powodów spędziłem w ostatnich miesiącach naprawdę wiele czasu, choć ze skupieniem na modelach znacznie bardziej przyziemnych niż legendarna 911. Tym bardziej miło się zaskoczyłem widząc, że jej paleta kolorystyczna, choć może nie jest specjalnie bogata, jest mocno inna od tej, którą znam z reszty gamy producenta z Zuffenhausen. W kwestii koloru nadwozia opcje bardzo szybko zawęziły się do jedynie dwóch - wybrałem model GTS z pakietem SportDesign w opcji z czarnymi elementami na wysoki połysk, a w takiej konfiguracji uznaję jedynie biały i czerwony. Ten pierwszy jakoś niespecjalnie przypadł mi do gustu w kombinacji ze stylistyką Targi, więc skończyło się na niemetalizowanym lakierze Guards Red. Lubię kontrasty, więc do tego dobrałem dość nieoczywiste wnętrze w kolorze Graphite Blue i w celu zachowania spójności niebieskie pokrycie dachu.

Porsche 911 Targa

W kwestii stylistyki zewnętrznej wybrałem wyżej wspomniany pakiet SportDesign i pozostawiłem domyślne dla tej konfiguracji czarne felgi Turbo S - w przypadku czysto sportowych samochodów zawsze uważam najbardziej agresywny bodykit za ten jedyny słuszny i nie uznaję w nich chromów. Domyślne felgi zwyczajnie idealnie pasowały do innych wybranych opcji, nawet nie próbowałem nic tu zmieniać.

Odnośnie opcji wyposażenia niespecjalnie sobie żałowałem w kwestiach komfortu, bo dlaczego nie? Odpuściłem za to skrętną tylną oś, o której słyszałem niepochlebne opinie, a to także wymusiło rezygnację z aktywnych stabilizatorów (system PDCC), na które pewnie zdecydowałbym się, gdyby nie ta restrykcja. Pozostawiłem domyślną skrzynię PDK - w tych czasach naprawdę nie widzę powodu do wyboru manuala, skrzynia automatyczna wygrywa zarówno na torze, jak i przede wszystkim w codziennym użytkowaniu. Mimo, że nie odznaczałem każdej możliwej opcji, to licznik zatrzymał się niebezpiecznie blisko okrągłego miliona złotych. Cóż, może w następnym życiu…


Link do pełnej konfiguracji: http://www.porsche-code.com/PN2EMQW6

To by było na tyle

Która konfiguracja najlepsza? A może żadna, bo zrobilibyście lepszą? Proszę bardzo, łapcie link i pokażcie w komentarzach własne propozycje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze do tekstów starszych niż 7 dni są moderowane i wymagają akceptacji przed ich opublikowaniem. Jeśli Twój komentarz nie pojawił się od razu na stronie - proszę o trochę cierpliwości. :)

Treści reklamowe nie będą akceptowane.