Kolejna sobota, kolejna sobotnia bajaderka na Złomnik.pl (swoją drogą ciekawa, warto zajrzeć). Można poczytać o kilku nowościach, jak na przykład przednionapędowy (!) minivan (!!) od BMW, tylnosilnikowe i tylnonapędowe (!) Renault Twingo czy też Audi S1, które jednak z rajdówką z lat 80. nie ma absolutnie nic wspólnego. Złomnik przytoczył też jednak coś, czego nie robię nigdy ja (to chyba nie na moje nerwy), a notlauf to uwielbia - treść komunikatu prasowego dotyczącego nowego Peugeota 108. Kiedyś był już wpis na ten temat (tyle, że dotyczył nowego Seata Leona - bardzo polecam!), ale jak widać, marketingowa papka i sterta kretynizmów nadal trzymają się mocno. Zobaczcie zresztą sami:
"Temat Diamond w stylu glamour zestawia powierzchnie matowe z błyszczącymi. W ten sposób tworzy się efekt przestrzeni i ruchu ogarniający nadwozie. Nowoczesny kod kreskowy użyty w temacie Barcode daje ciekawą grę kolorów. (…) W bezpretensjonalnych wzorach Tattoo dominują jakby metalowe kwiaty. Ich rysunek tworzą ostre, nerwowo stawiane kreski.
W wystroju wnętrza Porcelaine, ozdobne elementy deski rozdzielczej i konsoli centralnej pokryte są białym, matowym lakierem. Kolorystyka Aïkinite łączy barwę Aïkinite na desce rozdzielczej z błyszczącą czernią konsoli centralnej. Natomiast Porcelaine Aïkinite zestawia biały mat deski rozdzielczej z barwą złocistej miedzi Aïkinite na konsoli centralnej."
"Ostre, nerwowo stawiane kreski" to zdecydowanie moje ulubione określenie. Znam doskonale nerwowe stawianie kresek, na ogół ma miejsce na kartkówkach, sprawdzianach i kolokwiach. Mam nadzieję, że autorowi komunikatu udało się wszystko zdać. Druga sprawa - czy "barcode" nie oznacza czasem "kodu kreskowego"? "Nowoczesny kod kreskowy użyty w temacie kodu kreskowego daje ciekawą grę kolorów". Niewątpliwie. Pozwolę sobie zadać jedno pytanko... a mianowicie... KTO TO PISAŁ?! Do tego, tak jak pisze notlauf, ktoś w Peugeocie nawet nie potrafi liczyć do czterech... Według francuskiej marki, 108 oferowane ma być z czterema jednostkami napędowymi. Prawda jest natomiast taka, że dostępne silniki są dwa (1.0 VTi i 1.2 VTi), przy czym pierwszy dostępny jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz w wersji "ekologicznej" e-VTi, co ostatecznie daje trzy wersje z tą właśnie jednostką napędową. Ciekawostką jest też określanie przez Peugeota motoru 1.2 VTi mianem "nowego" - jasne, może i coś tam pozmieniali, ale obawiam się, że to ten sam silnik, który miałem okazję przetestować już dwukrotnie, z czego pierwszy raz... pod koniec 2012 roku (w Peugeocie 208), a później w lipcu 2013 roku w Citroenie C3. Moc wynosząca 82 konie mechaniczne zdaje się moje domysły potwierdzać.
"Temat Diamond w stylu glamour zestawia powierzchnie matowe z błyszczącymi. W ten sposób tworzy się efekt przestrzeni i ruchu ogarniający nadwozie. Nowoczesny kod kreskowy użyty w temacie Barcode daje ciekawą grę kolorów. (…) W bezpretensjonalnych wzorach Tattoo dominują jakby metalowe kwiaty. Ich rysunek tworzą ostre, nerwowo stawiane kreski.
W wystroju wnętrza Porcelaine, ozdobne elementy deski rozdzielczej i konsoli centralnej pokryte są białym, matowym lakierem. Kolorystyka Aïkinite łączy barwę Aïkinite na desce rozdzielczej z błyszczącą czernią konsoli centralnej. Natomiast Porcelaine Aïkinite zestawia biały mat deski rozdzielczej z barwą złocistej miedzi Aïkinite na konsoli centralnej."
"Ostre, nerwowo stawiane kreski" to zdecydowanie moje ulubione określenie. Znam doskonale nerwowe stawianie kresek, na ogół ma miejsce na kartkówkach, sprawdzianach i kolokwiach. Mam nadzieję, że autorowi komunikatu udało się wszystko zdać. Druga sprawa - czy "barcode" nie oznacza czasem "kodu kreskowego"? "Nowoczesny kod kreskowy użyty w temacie kodu kreskowego daje ciekawą grę kolorów". Niewątpliwie. Pozwolę sobie zadać jedno pytanko... a mianowicie... KTO TO PISAŁ?! Do tego, tak jak pisze notlauf, ktoś w Peugeocie nawet nie potrafi liczyć do czterech... Według francuskiej marki, 108 oferowane ma być z czterema jednostkami napędowymi. Prawda jest natomiast taka, że dostępne silniki są dwa (1.0 VTi i 1.2 VTi), przy czym pierwszy dostępny jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz w wersji "ekologicznej" e-VTi, co ostatecznie daje trzy wersje z tą właśnie jednostką napędową. Ciekawostką jest też określanie przez Peugeota motoru 1.2 VTi mianem "nowego" - jasne, może i coś tam pozmieniali, ale obawiam się, że to ten sam silnik, który miałem okazję przetestować już dwukrotnie, z czego pierwszy raz... pod koniec 2012 roku (w Peugeocie 208), a później w lipcu 2013 roku w Citroenie C3. Moc wynosząca 82 konie mechaniczne zdaje się moje domysły potwierdzać.
Spoko, niech Citroen pokaże nową wizję swojego C1 - pewnie nie dość, że znowu poczytamy o "wnętrzu w stylu loft" (naprawdę tak piszą! Tylko co to znaczy...), to na dodatek z danych technicznych dowiemy się wszystkiego oprócz informacji na temat osiągów (a nawet jeśli zajrzymy na niemiecką stronę Citroena, to i tak dane będą różne pod cennikiem i w pliku PDF ze szczegółowymi informacjami; tak właśnie jest w przypadku C4 Picasso, a przynajmniej było w chwili pisania tekstu na jego temat), a do tego nie poznamy oficjalnego cennika - znowu trzeba będzie kombinować z konfiguratorem.
Wyszperałem trochę starych prospektów różnych marek - BMW, Toyota, Ford i inne. Większość co prawda w języku niemieckim, ale jest też kilka polskojęzycznych. Zajrzę tam niedługo z ciekawości... nie wątpię, że też znajdę tam kilka "interesujących" sformułowań, ale coś mi się jednak wydaje, że w mniejszym stężeniu.
Zdjęcie Peugeota 108: netcarshow.com, materiały prasowe Peugeot.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze do tekstów starszych niż 7 dni są moderowane i wymagają akceptacji przed ich opublikowaniem. Jeśli Twój komentarz nie pojawił się od razu na stronie - proszę o trochę cierpliwości. :)
Treści reklamowe nie będą akceptowane.