Wszystkie wpisy publikowane na tym blogu wyrażają subiektywną opinię autora w dniu publikacji danego tekstu bądź są zbiorem danych dostępnych powszechnie na innych stronach internetowych i w prasie. Autor dokłada przy tym wszelkich starań, aby dane i fakty zawarte we wpisach były aktualne (w dniu zamieszczenia wpisu) i rzetelne.

poniedziałek, 3 marca 2014

Przed Genewą

Salon w Genewie tuż tuż, dlatego też obecnie mamy coś w rodzaju krótkiego sezonu ogórkowego, jeśli mowa o nowościach motoryzacyjnych - wielu producentów czeka, by nowości zaprezentować właśnie w Szwajcarii. Jest jednak także druga grupa producentów, prawdopodobnie nawet większa - to ta, która nawet jeśli nie podała już wszystkich szczegółów dotyczących nowych modeli, to próbuje chociaż nieco rozruszać tłum. Nie do końca dobrze robi to Audi, które zaprezentowało pierwsze oficjalne zdjęcie nowego TT - z tyłu wygląda ono niemal identycznie jak poprzedni model.

Audi TT
 
(LINK)


Umiarkowanie interesujący jest także news pochodzący od Morgana, który do tej pory produkuje samochody oparte na ramie z... drewna jesionowego. Brytyjska manufaktura ogłosiła, że w Genewie zaprezentuje najmocniejszą dotychczas wersję modelu Plus 4, który aktualnie korzysta z 2-litrowego, 4-cylindrowego silnika Forda o mocy 145 koni mechanicznych. Warto dodać, że Morgana Plus 4 produkuje się z przerwami od... 1950 roku. Póki co nie są znane szczegóły dotyczące nowego silnika.

Morgan Plus 4

(LINK)


Z dużym zainteresowaniem spotka się natomiast z pewnością najnowszy Koenigsegg, czyli One:1. Nowy model, którego powstanie tylko 6 sztuk (wszystkie są już sprzedane), ma mieć 1360 koni mechanicznych i ważyć 1360 kilogramów. Osiągi? Teoretycznie One:1 ma być w stanie przekroczyć 440 km/h, co zarazem pozwoliłoby mu pokonać samochód, który uznawany jest za najszybszy od 14 lutego - Hennessey Venom przekroczył wtedy 435 km/h, jednak wynik ten nie został wpisany do Księgi Rekordów Guinessa, ponieważ Venom musiałby przejechać odcinek pomiarowy w obie strony (z osiągniętych prędkości wylicza się średnią). A jak z przyspieszeniem? No cóż... Koenigsegg ma się rozpędzać w 20 sekund... nie do 200 ani tym bardziej do 100 kilometrów na godzinę. Do 300 też nie. W 20 sekund ma się rozpędzać od 0 do 400 km/h! Ciekawe zatem, czy pobije Venoma w przyspieszeniu do 300 km/h - Hennessey jest w stanie zrobić to w niespełna 14 sekund, co akurat zostało uwiecznione w Księdze Rekordów Guinessa. Mam nadzieję, że kierowcy nie bolało za bardzo, gdy go odklejali od fotela.
Koenigsegg One:1 



A jeśli komuś się baaaardzo nudzi - niech ma świadomość, że są na tym świecie tacy, którym nudzi się bardziej. Można ich znaleźć w Seacie - po przejechaniu nowym Leonem Cuprą legendarnej Nordschleife, policzono ile obok toru jest drzew... 22858. Ciekawe jaki jest błąd pomiarowy.


(LINK)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze do tekstów starszych niż 7 dni są moderowane i wymagają akceptacji przed ich opublikowaniem. Jeśli Twój komentarz nie pojawił się od razu na stronie - proszę o trochę cierpliwości. :)

Treści reklamowe nie będą akceptowane.